30 - 08 laatste dag SF

31 augustus 2013 - Monterey County, Verenigde Staten

Vanmorgen hebben we aardig uitgeslapen en waren te laat voor het hotelontbijt. Daarom hebben we op weg naar de bus bij een winkeltje een stokbrood gekocht, zonder beleg, een pakje ham was 7 dollar! Dat was tegen onze principes haha dus hebben we wat bananen meegenomen. Toen met de fietsjes op de bus richting golden gate park. Er waren daar wat tuinen die we wilden zien, zoals de japanse tuin en de botanische tuin. Toen we daar warenbleek dat je voor elke tuin ook weer apart entree moet betalen, 7 dollar pp en voor het university dinges zelf 35! Het zijn echt boeven hier, je moet overal voor betalen. Auto parkeren? Betalen. Toegang naar het strand? Betalen. Tasje bij je boodschappen? Betalen (oke, behalve bij walmart). Zelfs om contant geld op te nemen moet je elke keer tussen de 2,5 en 5(!!!!)dollar betalen en dan komen er nog de kosten van je eigen bank bij. En dan kan je ook nog maar max 200 per keer opnemen. Daar worden we echt gek van, dat is zo frustrerend, maar je heb geen keus, want voor betalen met de c3ditcard moet je ook elke keer 3xtra betalen! Nogmaals, het zijn echt boeven hier. Maar goec, wij gingen dus nietvoor elke tuin extra betalen dus zijn nog even door het gratis gedeelte gefietst en toen met de bus naar (weer) degolden gate bridge gegaa, die nu eindelijk zo goed als uit de mist lag. Daarna de fietsen bij het hotel gezet en met de bus naar het centrum gegaa . Daar hebben we even wat rondgelopen en zijn uiteindelijk weer in chinatown beland, dat was toch het gezelligst. We hebben wel nog Puk en Dory gekocht in de disneywinkel. Er was ook een ferrariwinkel, daar kon je een ferrariparaplu kopen. Was maar 180 dollar, geen geld toch?

Aan het einde van de middag met de bus weer terug en toen gekeken wat we morgen gaan doen. Volgens de planning zouden we nu drie dagen naar Lake Tahoe gaan, en van daar uit door naar Yosemity.  Maar de toegansweg die tussen die twee plaatsen doorloopt is ivmde brand dicht.dat houdt in dat we een heel e7nd om m8eten rijden, want we hebben inmiddels wel een andere camping in yosemity kunnen reserveren die onder de brand ligt en die dus nog open is. (Oma's, maak jullie geen zorgen, ylosemity is ongeveer 3 x zo groot als gelderland, dus als er 1 deel in de brand staat is het niet overal gevaarlijk).  we hebben nu dus besloten om Tahoe over te slaan, ten eerste omdat het zo, n 400 km omrijden is en ten tweede omdat het dit weekend Labor Day Weekend is hier schijnbaar, nog nooit van gehoord,  maar het hele land isbvrij en gaat uit kamperen. Nu weten we dus waarom we vanuit Nederland een half jaar geleden al geenplaats meer konden reserveren voor dit weekend. We gaan nu morgen naar een ander plaatsje, merced, wat ligt aan een van de twee toeganswegen die nog open zijn yosemity in en daar gaan we of drie dagen niks doen om onze gemiste stranddagen goed te maken (zijn we inmiddels ook wel aan toe, even niks doen) of wegaan alvast een uitstapje maken naar ssequoia national park, maar dat zien we daar ter plekke wel!

1. Henny en Wim Mulder:
    Dag Roy en Suus,
    Wat een boeven he overal voor betalen, dan valt Ned. nog mee.
    Maar jullie doen wel een hele hoop indrukken op, zijn jullie niet afgebluft? Thuis maar uitrusten, ha ha, met een verhuizing voor de boeg. Tot de volgende keer XXXX oma en opa
  2. Bmajoor:
    31 augustus 2013
    Opa houdt vol, Amerika is een gek land dat kunnen wij ons niet voorstellen zegt hij!!!
    Maar jullie hebben een leuke vakantie en hele leuke knuffels.
    Geniet van je 3 vrije DAGEN xxxxxx
  3. Christel:
    31 augustus 2013
    t zit jullie niet mee he, doe die boeven in alcatraz, liefs en xx mama, moeders. p.s. nog 3 weken vandaag dan is de love of my live jarig,