27 aug duiken in Monterey

28 augustus 2013 - Monterey County, Verenigde Staten

Gisteren zaten we op een camping vlak bij monterey en hebben daar een heel aardig stel Amerikanen ontmoet, Steve, Ally en hun tweeling Luke en Raynon (of zo ongeveer). Hele avondgezellig met hun zitten praten, nadat we het complete busje overhoop gehaald hadden. Het is nu officieel; Humpy eet onze spullen op. De schade bedraagt tot nu toe twee accu, s, 1 telefoon en 1 slipper.

Helaas konden we het gister niet al te laat maken omdat we vanmorgen vroeg op moesten voor het duiken!  Om 9 uur moesten we bij de duikschool voor de deur staan.  Na alles te hebben gepast zijn we voor de eerste duik naar het tegenovergelegen strand gelopen. De wilde zeeleeuwn lagen te zonnen op de pier toen we naar beneden gingen. Helaas hebben we die niet zien zwemmen onder water maar wel heel veel zeesterren,  krabbetjes, vissen en anemonen gezien. Maar koud dat het was! De tweede duik gingenwe wat minder diep en was het dus ook iets minder koud. Dat was een duik door de kelpwouden, lange plantenslierten van de bodem tot de oppervlakte. Leek een beetje op de beelden uit Harry Potter en de Vuurbeker, alsie Ron van de nimfen moet redden. Toen we voor de 2e duik afdaalden zagen we boven nog een otter spelen, maar die hebben we helaas ook onder water niet meer terug gezien.  Verder wel weer heel veel zeesterren,  zeezonnebloemen (nee, wij wisten ook niet dat ze bestonden), rotsvissen, een hele grote zeeslak...echt heel veel. Na het duiken konden we uiteraard eerst weer naar de walmart om het ontbij van humpy van vandaag (de slipper) weer aan te vullen. We zitten nu uit te zoeken watwe met yosemity aanmoeten, aangezien de camping en de snelweg zijn gesloten. En aangezien we inmiddels begrepen hebben dat het hier de uNOted states of america is (no parking, no camping, no passing, no smoking, no sleeping, no overnight staying) is, kunnen we niet zomaar langs de kant van de weg gaan staan.  Wordt vervolgd!

Oh en ma, als alles doorgaat moeten we er 15 november uit. Roy moet nog even kijken wat hij doet, ligt eraan of we Kiara mee kunnen nemen ivm jouw allergie. Xx

1. Henny en Wim Mulder:
    Hoi kindertjes
    Weer een mooi verhaal, kijk er iedere dag naar uit.
    En wat is HUMPY die alles opvreet?
    Tot mails maar weer XXXXX Oma en Opa
  2. Mandy:
    28 augustus 2013
    Wauw, 15 November al! Top zeg!
    En geweldig om jullie verhalen te lezen... net of we er zelf ook een beetje bij zijn. xx
  3. Gerda en kees:
    28 augustus 2013
    Hai kids, dat zijn dus weer mooie duiken geweest!! Ben benieuwd waar jullie dan nu naartoe gaan, want richting brand gaan jullie natuurlijk niet!!!
    En Kiara, ja, dat is een probleem. Maar we hebben nog 10 weken, en als de nood het hoogst is is de redding nabij.
    Heel veel plezier en wees voorzichtig jullie. XXXXX